Kent i LLA igårkväll

Jepp, så var det. Jag, Malle och Oscar åkte till Löfbergs lila arena vid 15-tiden för att stå och köa till konserten som började kl. 20.00. Ett antal timmar satt vi ute och frös, åt och försökte värma oss med filtar. Det gick förvånansvärt fort, det var en hel del som vi kände. Folk från min och Oscars gamla klass på högstadiet. Vi hade trevligt, även fst det var kallt och rått ute, regnade gjorde det lite grann också.
Vid 18.30 öppnades dörrarna, jag sprang som en galning fram till kravallstaketet med Oscar tätt bakom mig. Malle vet jag inte vart hon tog vägen, men hon följde upp oss. Vi fick plats till vänster vid scenen, framför där Sami kom att stå. Ärligt talat så hade vi faktiskt planerat det. Om vi inte skulle få plats i mitten, framför Jocke, då tar vi framför Sami.  Anledningen till det var att när jag och Malle såg Kent senast stog vi precis framför Martin, och ville självfallet få en liknande konsert framför Sami. Sånt kan väl aldrig vara fel? :)
Det var förband. Familjen. Jag hade aldrig hört talas om dem, därav aldrig hört en låt av dem. Men visst, jag tycker att det var ganska bra, killen hoppade ju oavbrutet och spred verkligen energi. Haha, jag gillade honom!
Runt 20.30 kom Kent ut på scen.  Kent. Kentkentkent. Igen. Tredje gången jag såg dem! Det är alltid en speciell känsla, en sådan som man inte riktigt kan förklara. Det var i princip samma spellista som det var i höstas. Vy från en luftslott som öppning. Den är magisk på något sätt, en resande låt. Den tar sig under tiden. "De viskar: hålen  i himlen ska bli våran död. Ovanför molnen, där djävulen bor. De viskar: hålen i himlen är från hans klor" . Mäktigt!
Det fortsatte med Max 500 som verkligen får i gång publiken. Jag älskar Max 500, verkligen älskar. Den är otrolig! Dessutom, vilken publik det var!  Det fanns ingenting att klaga på, ingenting! I alla fall inte vad jag märkte av? Kvällen flöt på med klassiker som Socker, Musik nonstop och Kärleken väntar. Även nya favoriter från min sida som LSD någon?, som jag tycker var grym. Dynggrym! :D ..Columbus och Romeo återvänder ensam. Spellistan var vältänkt och riktigt härligt genomförd! Något av häjdpnkterna under kvällen måste ha varit kombon av Om du var här/Dom andra, där en lite speedad upptrappning av Dom andra. Jag älskade det! Det var så otroligt mycket feeling i det och jag kunde inte göra mer än att sjunga allt vad jag kunde medan jag inte kunde sluta le. Sami mötte mig blick mer än en gång..  Obeskrivligt!  Kevlarsjälv var grym, och 747 går inte att förklara. Det klassiska i mellanspelet innan Jocke går av scen; han får hela publikhavet att vinka i takt till Markus. Det är då man bara tittar på vännerna, folket omkring en och ler.. Ler och ler. Jocke höll bra mellansnack. Personligt och skrattretande, haha han är ganska käck. När han bannade någon i publiken och sedan skrattade. "Vad lärde ni er i skolan egentligen?" Haha, klockrent. Att han alltid siktade på tjejerna i publiken när det skulle kastas ut saker, men att det alltid var killarna som roffade åt sig det ändå; "Det är alltid damerna först, glöm aldrig bort det". Nej, glöm aldrig bort det. Kvällen avslutades självfallet med Mannen i den vita hatten. Extra verser också,  självfallet. Det är coolt, jag gilalr det. Live är alltid live, ändringar är charmigt. "Jag kan få dig när du vill" sjöng jag allt vad jag kunde, mot Sami. Han tittade tillbaka på mig och Malinda, log snett och skakade på huvudet. Hahah, söto! Vi ropade hans namn, han gick ut på den lilla grejen som gick ut, närmare publiken, och lirade. Tittade in i min kamera och log lite igen. HA, det gillar vi!  Efter detta var konserten slut. Det jag har väntat på i ett antal månader var nu över, bara några timmar efter att de hade börjat.
En ruggigt bra kväll, det fanns faktiskt ingnting att egentligen klaga på. Något som däremot var synd var att vi fick lite väl sned plats. Det varlängt från Martin och samma till Jocke. Men, de gav verkligen järnet i gårkväll, likaså publiken. Jag är riktigtriktigt nöjd. Tack grabbar! :D <3


Jag, Malinda och Oscar gick till McDånald's och åt. Det var och och jaaa, jag gilalr feta saker. Lite väl dum sagt av mig kanske, just precis när en anställd gick förbi.. Hon var inte direkt smal. HAHAH, men vi ahde roligt och blev sedan hemskjutsade av Oscars pappa.
Vilken kväll, härligt! Jag är glad:D

/b

   

Kommentarer
Postat av: oscar

Meckdåånalds!

2008-03-02 @ 19:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0