Underbara, älskade

7 maj.

..SOMMAR! Nja, vår kankse.Men ändå. Ärligt talat, titta ut. Det är grönt! När jag gick hem från busshållsplatsen funderade jag om det vekrligen finns något som är vackrare än när det börjar bli grönt? Det där underbara ljuset som bara finns på våren. Björkarna är nästan helt gröna, det blåser lite och man hör fåglarna kvittra. Kan man ens sluta le? Alla blommor, häckar och träd får knopp och det blommar lite var stans. Det finns inget underbarare än detta. ...Möjligen när mna är mitt uppe i sommarn, men allt det här.. Längtan till sommaren, man märker för varje dag som går hur närmare man kommer. Otroligt.

..Tyvärr kan jag inte njuta av detta underbara idag. Inte ust nu iaf. Jag åkte till skolan i morse, bara för att göra det nationella provet i matte. Det gick bra på första delen tror jag. Den sista var så jävla konstig och jag mådde som en jävla röv i motvind så jag kunde inte tänka. Ville mest grina. Jag och Malle, som möjligen mådde sämre än mig, åkte hem. Hem hem hem hem. Fy fan vad skönt att bara slänga sig i soffan och blunda, slappna av. Hela min kropp ömmar, huvudet har nog vänds ut och in. Halskörtlarna är svullna som ett jävla miffo. Jag är trött. Orkar inte. Jag mår som ett as.  OCH, då känns det helt underbart att veta att stallet och dansen väntar. Öh.. Jag pallar det fan inte. Måste! Jag kan inte missa ridningen den här veckan också. Det går bara inte. Och dansen måste jag på. Det är sista vanliga lektionen inför uppvisningen. Har bara genrepet kva rpå 15 min efter detta, och det funkar inte. Jag måste till dansstudion och träna. Jag ska ju för fan stå längst fram på Justindansen. OHH..!
..Bara för det lär jag väl trilla av på ridningen, bryta benet ochfå hjärnskakning så jag ändå inte kan dansa. Bäää, jag är optimist 8)



Förra veckan blev det långhelg. Skönt! Valborg blev faktiskt lyckat tycker jag. Delar av det iaf :) Jag och tjejorna var här hos mig först och grillade. Lite förkör, mycketmycket trevligt :D Efter det bar det av in mot stan, skulle på fest. Sofiapuddingen spydde som en galt, vi tappade bort lite folk, det blev rätt lulligt. Väl på festen på Norrstrand fick jag mata Sofia med vatten ur en Uncle Benburk med currysmak och gurka. HAH, det var ganska komtiskt trots allt. Jag skulle inte kalla det fest, men jag hade trevligt ändå :) Kalassällskap ju! :)

Under torsdagen och fredagen var jag i Stockholm. Gabriel red högvakten! Jag, mammi, pappi och Cahrine var där för att kika. Mycket trevligt :) Jag har ju aldrig sett en högvakt tidigare, vekrligen en upplevelse :) Speciellt när ens bror är med, och ropar att han ska försvara slottet till sista man när han går på post ;) Oh, yees. Lumpen lär bli för min del också:D Just för tillfället vill jag det iaf. Ska mönstra nästa år, så får vi ser hur det går, mehehe!
Väl i Stockholm köpte jag en skinnjacka. Fy fan vad nöjd jag är, miiih. Blev ju helt kär i den! Rätt nice med, halva priset på den, så den kostade bara 1000:-, kaalasens!

I lördags var det rätt chill under dagen. Skapligt fint väder, så solning blev. Finns det ens nåt skönare än ligga i solen och läsa? Jag tor inte det?! På kvällningen åkte jag till Henrik Borg. Trevligt. Kalas på gång ju! Åkte med honom och Johan in mot stan. Malle, Elin, Emil och Ronja plockades upp under vägen :D  Vi åkte vidare till Hassel och Johan. Haha, härligt med lite fotboll i mörkret och spritfyllda magar. Det var orligt, hahah ;) Sen kom Robin, vi gick hem till Johan och burrade lite. Underbara människor, mycket trevlig kväll tycker jag :)



Jag måste säga att det ärtt drygt att vara sjuk. Jag har ingen lust ju. Vill ut och sola.
Jag ska nog sova nu. Så jag orkar med allt sen. Uh, jobbigt..!
pull!
/b

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0